Evenimente Viitoare

Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

Despre bardo

Mar 13, 2020 @ 9:30 am - Mar 15, 2020 @ 5:00 pm

810lei

BARDO – literar ‘starea intermediara’

 

BARDO

Cunostintele despre Bardo se coreleaza cu tehnicile de Dream Yoga si Sleep Yoga. De altfel pentru a intelege ce trebuie sa facem in Dream Yoga si in Sleep Yoga, este important sa parcurgem initierea in Bardo. Bardo iti ofera imaginea de ansamblu a proceselor subtile interioare.

termenul  de Bardo sau “interval” se referă la un interval, sau decalaj, între două lucruri, o perioadă care urmează, sfârșitul a ceva și precede începutul la altceva. Așa că folosim termenul pentru a ne referi la aceste patru sau șase stări care sunt perioade între un lucru și altul. Vorbim despre Bardo-ul natural, sau intervalul dintre naștere și moarte, Bardo-ul din timpul mortii, Bardo-ul lui Dharmata, Bardo-ul devenirii și așa mai departe. Definitia de bază a mortii și, prin urmare, momentul / evenimentul definitoriu al mortii, este separarea corpului și a mintii, deoarece ceea ce definește o fiintă vie, din acest punct de vedere, este corpul acelei fiinte și mintea, aceasta fiind combinată în așa fel încât orice i se întâmplă unuia să-l afecteze pe celălalt. Așadar, de exemplu, când ești în viată, dacă corpul tău fizic se îmbolnăvește, asta te face să ai o experientă mentală de suferintă și așa mai departe.

Ceea ce se întâmplă când mori este că, prin această separare de corp și minte, mintea ta devine inconștientă. Atunci când iese din acea stare de inconștientă într-o stare de conștiintă, nu numai că nu mai locuiește în acel corp anterior, dar nu este în măsură să reintre în mod eficient. Acest lucru este distinct de stările de inconștientă pe care le experimentăm în această viată. Când ne revenim din inconștientă în această viată, suntem încă în corpul nostru. Dar când inconștienta este produsă prin separarea corpului și a mintii, atunci conștiinta nu poate reintra în corp.

Aceasta este definitia mortii aici.

 Unii oameni consideră ca Bardo e ceva neimportant și că nu are rost să se gândească la asta sau să se îngrijoreze. Aceasta este o atitudine greșită. Bardo este un lucru pe care l-am experimentat deja în trecut și pe care cu sigurantă il vom experimenta din nou în viitor.

Bardo este ceva la care  trebuie să ne gândim cu seriozitate si interes inca din timpul vietii..

Primirea instructiunilor cu privire la Bardo, și practicarea acestor instructiuni este foarte importantă, în special pentru că ne-am născut ca fiinte umane. Este foarte important nu numai să primim aceste instructiuni, ci și să le punem în practică.

Experienta lui Bardo ar putea fi negativa raportat la faptele noastre, dar ar putea fi, de asemenea, foarte pozitiva.

În loc să astepti intr-un mod pasiv momentul disolutiei, totuși, ar fi mai bine să împiedicăm ca Bardo-ul să devină o experientă negativă și să-l determinam să devină o experientă pozitivă, pregătindu-ne de acest aspect al vietii cat inca suntem pe pamant. Cand ne referim la Bardo ca o experienta negativa trebuie sa-l intelegem ca un proces natural, insa fara a implica si o cunoastere dobandita prin efort propriu si constienta a ceea ce ni se intampla in momentul mortii. 

Prin urmare, cea mai bună atitudine fată de Bardo este decizia că veti face tot ce puteti pentru a vă asigura că Bardo devine o experientă pozitivă și nu una negativă pentru dumneavoastra.

Aceasta este o atitudine adecvată, deoarece, dacă puneti aceste învătături în practică, puteti determina efectiv ce se va întâmpla.

Uneori, oamenii au atitudinea că, deși există instructiuni de traversare a lui Bardo, nu sunt ușor de practicat. Acești oameni par a fi prea timizi pentru a exersa aceste instructiuni, considerând că nu vor fi capabili să le practice sau să le exerseze eficient. Dar nu este atât de dificil să întelegem procesul lui Bardo și nu este în niciun caz imposibil să punem învătăturile de Bardo în practică eficientă. Cum aparentele acestei vieti sunt produse de stări sufletești, la fel și aparitiile din Bardo și aparitiile din vietile viitoare sunt produse de stările sufletești. Stările sufletești pozitive produc experiente pozitive, iar stările negative produc aparitii sau experiente negative.

Prin urmare, dacă cultivati o stare de spirit pozitivă în această viată, aparitiile sau experientele acestei vieti, ale vietilor viitoare și ale lui Bardo vor deveni din ce în ce mai pozitive. Deși este posibil să considerati Bardo ca pe o stare asupra căreia aveti un control foarte mic, dar dacă veti cultiva o stare de spirit pozitivă, puternică, veti câștiga un control asupra starilor rezultate in Bardo.

În instructiunile mahasiddhas, găsim diferite clasificări ale Bardo sau intervale, clasificate în principal în șase Bardo și în patru Bardo. Dacă folosim clasificarea Bardos în patru, primul dintre acestea se numește interval natural sau Bardo natural între naștere și moarte. Aceasta este perioada sau Bardo care începe de la nașterea ta și se termină în moartea ta. Semnificatia deosebită a acestui Bardo, care pare oarecum distinctă de Bardo care apare după moarte, este aceea că ne folosim de  această perioadă a vietii pentru a se pregăti pentru moartea constienta și pentru experienta ulterioară in  Bardo. Practicând, se dezvoltă un anumit impuls în acest Bardo natural al vietii, care va fi de folos atunci când Bardo din dharmata  și Bardo devenirii și așa mai departe apar în momentul mortii și după aceea.

Care este principala practică pe care ar trebui să o facem în starea noastră actuală, Bardo natural între naștere și moarte, pentru a ne pregăti pentru procesul disolutiei (moarte)? Cea mai evidentă diferentă între această stare sau acest Bardo și, de exemplu, Bardo devenirii care apare după moarte, este în calitatea aparitiilor pe care le observam. Aparitiile care ne apar acum, oricât de instabile ar fi mintile noastre, sunt incluse în corpurile noastre fizice. Fiind atât de împământate determină stabilitatea locului și a locatiei. De exemplu, în starea noastră actuală, când ne gândim la un alt loc decât unde suntem, mintile noastre vor continua să rămână acolo unde suntem, pentru că mintile noastre sunt tinute aici de corpurile noastre. Prin urmare, în prezentul Bardo, Bardo-ul natural dintre naștere și moarte, aparentele sunt caracterizate printr-o stabilitate produsă de acest fundament fizic.

totuși, în Bardo-ul devenirii, deoarece trupul și mintea s-au separat, iar mintea, prin urmare, nu mai este întemeiată fizic, mintea este instabilă. Când mintea se gândește la un loc, se află imediat acolo; apoi din nou, gândindu-se la un alt loc, se găsește în acel alt loc. Deci mintea este instabilă în Bardo devenirii. Chiar dacă dorește, nu poate rămâne într-un singur loc. Prin urmare, practica meditatiei în această viată, în starea noastră actuală de temeinicie fizică, va ajuta în viitorul acesta Bardo foarte mult. Dacă practicati meditatia în timpul vietii dumneavoastra, atunci principalul beneficiu pe care îl obtineti este controlul asupra mintii și a libertătii sufletești. Dacă nu practicati meditatia, atunci nu veti putea să trimiteti mintea într-un loc ales sau să tineti mintea pe un obiect ales în Bardo.

Prin practica meditatiei, îti câștigi capacitatea de a-ti focaliza mintea pe un obiect sau o stare de spirit aleasă și de a o mentine acolo. Aceasta produce o stabilitate a mintii, care este foarte utilă după moarte, în Bardo-ul devenirii, în care singura stabilitate este produsă de stabilitatea mentală, și nu pe fundamentarea fizică, ca în această viată actuală.

Când cineva nu a avut nicio experientă de meditatie, atunci când mintea lor experimentează Bardo, conștiinta lor rătăcește incontrolabil. Ei nu pot controla ceea ce se întâmplă, deci nu au capacitatea de a-și directiona sau controla renașterea. Pe de altă parte, dacă cineva a avut o experientă de meditatie și, prin urmare, a câștigat un anumit control asupra mintii sale și o anumită stabilitate a mintii, atunci are un anumit grad de control sau libertate în Bardo. Reamintind că acest interval dintre debutul mortii și renașterea este o perioadă de importantă vitală – una în care muribundul in Bardo nu trebuie să fie distras și nu trebuie să permită ca mintea să  rătăcească – și amintim că trebuie să fie atenti și în virtutea formării lor anterioare în meditatie, vor putea evita suferinta și evita renașterile negative și vor avea un grad de control asupra a ceea ce li se întâmplă în Bardo. Din acest motiv, printre multe altele, meditatia este foarte importantă. În special la începutul drumului cuiva, este importantă practica shamatha sau meditatia de liniște.

Meditatia de liniște

Practica meditatiei in liniște produce o stare de stabilitate mentală, iar această stabilitate mentală la rândul său îti oferă capacitatea de a-ti controla sau îndrepta traversarea stărilor Bardo. În timp ce meditatia de liniște are multe alte beneficii, din punctul de vedere al traversării Bardo, ar trebui să spunem că cel mai semnificativ beneficiu este tocmai calmarea mintii.

În starile Bardo de după moarte, deoarece mintea nu are stabilitate, este ușor afectată de aparitia otravurilor. Așa cum apar otravurile (kleshas-urile) în situatia noastră actuală, ele vor continua să apară în Bardo. Aceste kleshas, ​​cum ar fi furia și atașamentul și stările de anxietate și așa mai departe, din cauza situatiei particulare de după moarte, pot pune stăpânire pe tine și pot deveni foarte puternice. Pentru a preveni acest lucru, trebuie să practicăm meditatia și, în special, meditatia de liniște în această viată.

Abordarea particulară a meditatiei pe care o întreprindeti pentru acest aspect al lui Bardo, este să vă concentrati meditatia pe acele kleshas care apar și, în special, pe cele care sunt cele mai puternice pentru dumneavoastra ca individ. Acum, oamenii variază. Pentru unii oameni, furia sau agresiunea este cea mai puternică klesha a lor; pentru alti oameni gelozia este cea mai puternică, iar pentru altii mândria. Pentru început, este util să recunoaștem care kleshas vă afectează cel mai mult, apoi să vă concentrati practica pe dezvoltarea unei facultăti de mindfulness, care va servi ca un remediu eficient pentru aparitia acestor kleshas.

Când iti concentrezi meditatia pe devenirea sa ca un remediu pentru acei kleshas, ​când aveti acea aspiratie și intentie, atunci, în cel mai bun caz, vei putea renunta complet la aceste kleshas; cel putin, cu sigurantă, vei putea să le slăbești substantial. Prin dezvoltarea acestui tip de meditatie și intentie, îti vei slăbi kleshas-urile în această viată și, ca urmare, prin obiceiul de a slăbi kleshas-urile și de a le remedia cu atentie în această viată, atunci când vor apărea în Bardo, vor fi mult mai slabe și mai putin copleșitoare. Aparitiile in Bardo și, în special, halucinatiile produse de kleshas, ​​vor fi mult mai putin dezvoltate și mai putin copleșitoare.

Prin urmare, practica pe care o facem în această viată în pregătirea lui Bardo este să cultivăm meditatia și, mai ales, să ne dedicăm meditatia unui scop precis.

Folosirea practicii tale în această viată pentru a te confrunta și a remedia aceste otravuri este foarte utilă în Bardo. Vedem că unii oameni practică meditatia pentru un timp relativ scurt și constată că mintea lor este efectiv liniștită și îmblânzită de practica lor, în timp ce alte persoane pot practica meditatia pentru o perioadă mult mai lungă, fără să obtină prea multe beneficii.

Când analizăm diferenta dintre aceste două tipuri de practicanti, am putea spune că samádhi sau meditatia pe care ei o practică este fundamental aceeași. Diferenta dintre ele nu constă atât în ​​tehnica de meditatie folosită, cât în ​​intentia sau concentrarea cu care este efectuată meditatia. În cazul unei practici de meditatie foarte eficiente, persoana aplică meditatia pe kleshas-urile sale curente, problemele reale cu care se confruntă. Dacă cineva are această intentie, intentia ca practica sa de meditatie să servească drept remediu pentru anumite kleshas, ​​atunci practica meditatiei va servi ca remediu și, prin urmare, va fi eficientă. Dacă, pe de altă parte, cineva practică o meditatie fundamental similară, dar cu o motivatie foarte vagă, fără a se concentra asupra unor lucruri particulare care trebuie lucrate sau la care e important sa renunte, atunci meditatia va fi mai putin eficientă. Prin urmare, este important să vă amintiti că meditatia și, într-adevăr, toate practicile dharma, devin cele mai eficiente atunci când le aplicati în mod special și conștient ca remediu la anumite probleme sau kleshas particulare. Acest lucru este benefic, în general, și mai ales atunci când aceste kleshas apar în Bardo.

În plus, fată de practica shamatha sau meditatia de liniște, o altă tehnică eficientă se referă la vizualizarea formelor sau corpurilor de diverse zeităti sau yidami. Aceste zeităti includ multe care sunt pașnice, multe care sunt mânioase și așa mai departe. În general, indiferent de natura zeitătii, această tehnică de a te vizualiza sub forma unei zeităti este foarte eficientă în producerea progresului în meditatie și în determinarea binecuvântării acestor zeităti. Meditatia cu zeităti este deosebit de benefică în formarea pentru Bardo, deoarece în Bardo după moartea cumva vor apărea o varietate de ‘aparitii’, unele dintre ele amenintătoare. Deși aceste aparitii nu sunt în niciun fel externe și sunt doar proiectiile mintii tale, din cauza confuziei mintii tale în acea stare, vei avea tendinta să le greșești ca externe fată de tine și, prin urmare, vei tinde să le consideri ca fiind amenintătoare, ceea ce va produce, desigur, frică.

Punctul important de retinut în Bardo este să recunoașteti aceste aparitii ca fiind doar proiectiile mintii dumneavoastra. De aceea, lucrul cu practica și vizualizarea unui yidam precum Avalokiteshvara, Buddha Amitabha sau o altă divinitate este foarte utila, deoarece realizand aceste vizualizări ale zeitătii în această viată, cultivati obiceiul de a recunoaște aparentele ca proiectii ale mintii.

Când practicati prima dată aceste meditatii, forma divinitătii poate fi foarte neclară, dar pe măsură ce continuati să practicati, în cele din urmă sunteti capabili să generati o imagine clară. Uneori, deși imaginea este clară, aceasta poate fi initial încă instabilă, dar dacă continuati să practicati, va deveni singură.

Ceea ce este recunoscut prin practica meditatiei intuitive este faptul că, în realitate natura mintii este fără naștere sau origine și este fără existenta substantială de niciun fel. Această recunoaștere te eliberează de teama care altfel ar fi produsă de aparitiile lui Bardo. După ce ai recunoscut natura mintii, recunoaști că singurul lucru de care trebuie să vă temeti în Bardo este panica, frica și suferinta pe care o trăiește mintea la întâlnirea propriilor sale aparente.

De aceea, este important, în orice practică faci, să cultivi mindfulness, vigilenta și grijă în post-meditatie. Prin inculcarea acestor obiceiuri în mintea ta, atunci aceleași obiceiuri vor apărea pentru tine în Bardo. Și, atunci când obiceiurile de atentie, vigilentă, și așa mai departe, apar în Bardo, acestea vor face ca aparitiile lui Bardo să fie mult mai putin copleșitoare. Și, pentru că experienta aparitiilor in Bardo va fi atunci mai putin copleșitoare, veti obtine mai mult control asupra a ceea ce ti se întâmplă, inclusiv mai mult control asupra renașterii viitoare. Prin urmare, atentia și vigilenta sunt extrem de importante.

Acest lucru este deosebit de important în legătură cu Bardo. Deși este adevărat că, odată ce o fiinta se află în Bardo după moarte, unul nu are de fapt un corp fizic și, prin urmare, nu are un discurs fizic propriu-zis, cu toate acestea, printr-un obicei îndelungat de întruchipare fizică, apare în Bardo un corpul mental și o facultate de vorbire corespunzătoare. Mai mult decât atât, aparitiile, pe care le traim în Bardo, sunt produse fundamental de obiceiuri care s-au dezvoltat în mintea cuiva. Prin urmare, dacă aveti un obicei de o bună conduită a corpului și vorbirii, atunci aparitiile corpului și vorbirii care apar în Bardo vor fi corespunzător pozitive; și dacă aveti un obicei de purtare neglijentă sau negativă a corpului și vorbirii, atunci aparitiile corespunzătoare acestora care vor apărea în Bardo vor fi în același mod negative.

Acum, toate aceste aspecte sunt preocupate de modul în care se poate folosi intervalul prezent sau Bardo, care este Bardo-ul natural al acestei vieti, ca mod de a se pregăti pentru stări de după moarte.

În general, acest Bardo este clasificat ca începând din momentul nașterii și mergând până la momentul mortii, în special în contextul în care vorbim despre practici care pot fi făcute de cineva care trăiește într-un corp uman.

Având în vedere că Bardo durează șapte săptămâni, în primele trei săptămâni corpul pare să ia forma corpului pe care l-a avut în viata anterioară; pentru a patra săptămână, este un amestec în aparentă al corpului pe care l-am avut în viata anterioară și ce corp va fi în viata următoare; iar în ultimele trei săptămâni ia în general forma corpului pe care îl va avea în viata următoare.

Info

Start:
Mar 13, 2020 @ 9:30 am
End:
Mar 15, 2020 @ 5:00 pm
Cost:
810lei
Event Category:

Organizator

Spiritualitatea tantrica

Locatie

Bucuresti
Romania + Google Map